O mnie

 

Katarzyna Michalska-Stankiewicz jest nauczycielką mianowaną z 15-letnim doświadczeniem w pracy w szkole.

Od 2010 roku prowadzi własną firmę zajmującą się pozaszkolną działalnością edukacyjną dla dzieci, od 2015 roku jest to główne miejsce jej działalności.
Prekursorka uczenia robotyki w szkole podstawowej, w 2009 roku została jedną z pierwszych w Polsce nauczycielek prowadzących w szkole zajęcia w oparciu o system i oprogramowanie Lego® Education WeDo.
Od tego czasu prowadzone przez nią półroczne i roczne kursy ukończyło ponad 1400 dzieci.
Prowadziła zajęcia z robotyki m.in. w Laboratorium Wyobraźni przy Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym.

 


Jestem mamą dorosłego już Kuby, pasjonata klocków Lego (jako szczęśliwa posiadaczka, w dzieciństwie, jednego zestawu Lego podzielam jego pasję). Jestem nauczycielką, także miłośniczką tańca, podróży oraz kotów.
Lubię zaciekawiać dzieci światem, „otwierać” je, mobilizować do działania i uczyć twórczego podejścia do życia. Moi uczniowie bawią się w teatr, w dziennikarzy, poetów, kręcą filmy, tańczą, śpiewają… oraz tworzą konstrukcje z klocków Lego. Bardzo zależy mi na ukazaniu dzieciom świata w jego różnorodności i bogactwie, dlatego korzystam z różnych metod i narzędzi pracy. Dbam przy tym o własny rozwój (uczestnicząc w różnych kursach i warsztatach), bo mam świadomość, że tylko otwarty i twórczy nauczyciel może należycie kształtować wrażliwość i rozbudzać dziecięcą ekspresję.
Według mnie zestawy edukacyjne Lego to doskonałe narzędzia pracy z dziećmi XXI wieku –  w większości wychowywanych przecież  na klockach Lego. Klocki te kojarzą  się  bowiem z zabawą, niczym nieskrępowaną kreacją i jako takie stwarzają możliwość  świetnego (bo dyskretnego i „jakbyprzyokazji”) edukowania dzieci. Dzięki pracy z zestawami Lego® WeDo, Lego® SPIKE™ Essential, Lego® SPIKE™ Prime dzieci uczą się zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, rozwijają zdolność twórczego rozwiązywania problemów, kształcą umiejętność wyboru, budowania, testowania i oceniania własnych rozwiązań; poznają podstawy programowania oraz zagadnienia z różnych dziedzin nauki. A wszystko odbywa się w czasie ZABAWY! (nasz kilkuletni  Homo ludens nawet się nie zorientuje, że stał się  Homo faber). Dodatkowo, wybudowane „żyjące” Lego konstrukcje domagają się zbudowania narracji, dzięki czemu dzieci kształcą zdolności komunikacyjne i stają się kreatorami …robo-teatru!
I tak nauka i sztuka spotykają się, a nasze dzieci są nie tylko konstruktorami, naukowcami, ale i artystami.

Zapraszam na zajęcia!

Katarzyna Michalska-Stankiewicz