Zajęcia

DLA KOGO?
Zapraszamy na kursy robotyki przeznaczone dla dzieci w wieku  6-11 lat.

NA CZYM PRACUJEMY?
W czasie zajęć dzieci pracują z klockami Lego WeDo.  Jest to wyjątkowa linia produktów LEGO Education, przeznaczona specjalnie dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, będąca uproszczoną wersją zestawów Mindstorms. Zestawy te dają możliwość budowania prostych LEGO modeli, które są połączone z komputerem, oraz ich programowania. Dzięki użyciu silnika, czujników ruchu i nachylenia oraz graficznego interfejsu zbudowane przez dzieci konstrukcje „ożywają” (krokodyl kłapie paszczą i wydaje groźne dźwięki, olbrzym wstaje, diabelski młyn porusza się, samochód jeździ itp.)

Za zestaw WeDo w roku 2010 firma LEGO otrzymała prestiżową nagrodę Worlddidac Award 2010 za innowacyjność, jakość wykonania i potencjał dydaktyczny.

FORMA ZAJĘĆ
►Zajęcia odbywają się w formie warsztatów w grupach maksymalnie 12-osobowych.
►Dzieci podzielone są na 2-osobowe zespoły.
►Każdy zespół ma do dyspozycji 2 zestawy klocków (podstawowy i dodatkowy; składają się w sumie z ponad 470 elementów) oraz netbooka.
►Zajęcia prowadzone są przez jednego instruktora.
►Kurs podstawowy składa się z 16 spotkań (1. semestr).
►Kurs dodatkowy (dla chętnych, po kursie podstawowym) składa się z 14 spotkań (2. semestr).
►Jedno spotkanie trwa 75 minut (2 godziny lekcyjne).
►Zajęcia odbywają się raz w tygodniu
►Istnieje możliwość zorganizowania kursu odbywającego się z inną częstotliwością lub specjalnych zajęć na zamówienie.

PROGRAM ZAJĘĆ
Program zajęć bazuje na metodyce i scenariuszach zaprojektowanych przez firmę Lego oraz na własnych projektach doświadczonego instruktora. Na każdych zajęciach dzieci otrzymują do wykonania inne, ciekawe zadanie. W tematykę wybranych spotkań wprowadza krótki film, którego bohaterami są ludziki Lego. W czasie większości zajęć dzieci pracują, wykorzystując schemat budowy zamieszczony w komputerze. Część zajęć to budowanie kreatywne, bez schematu. Po zbudowaniu konstrukcji odbywa się jej programowanie z wykorzystaniem prostego języka programowania graficznego. Ostatnia część zajęć to czas na szukanie alternatywnych rozwiązań, eksperymenty, modyfikowanie robotów, rozwiązanie problemów zadanych przez instruktora, to także czas na zabawę.